Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

CO ROBIMY W STYCZNIU 2023

1. JESTEM SAMODZIELNY: „Nasze kapcie” – zabawa dydaktyczna, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Wzbogacanie słownictwa, porównywanie wielkości, posługiwanie się określeniami: mniejsze, większe; utrwalanie nazw ubrań i kolejności i wkładania; „Piosenka na chłodne dni” – zajęcia muzyczno-ruchowe. Kształcenie słuchu i poczucia rytmu, wyobraźni twórczej i odtwórczej, kształtowanie zgodnego działania w parze i w grupie; „Mniam, mniam, mniam – zjadam sam!” – ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej, usprawnianie ruchowych narządów artykulacyjnych, pionizacja języka. Zabawy matematyczne – klasyfikacja, przeliczanie w zakresie 4, tworzenie zbiorów równolicznych: tyle samo nakryć ile osób przy stole; używanie określeń: na początku, potem, na końcu;
2. PŁYNIE CZAS: poznanie na podstawie wiersza czym jest szacunek; rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych; nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności; poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień-noc; poszerzanie wiadomości na temat zjawisk występujących rytmicznie w przyrodzie (dzień i noc); budowanie wiadomości na temat nocy; dostrzeganie rytmu dzień – noc; wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia; poznanie poszczególnych etapów życia człowieka; rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku; poznanie cech pór roku i zjawiska rytmiczności; przypomnienie techniki malowania farbami akwarelowymi;
3. ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA: słuchanie utworu A. Galicy „U babci” połączone z wykonaniem ćwiczenia; budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny; „Dla babci i dziadka” – zabawa dydaktyczna; wzbogacanie słownictwa o nazwy rzeczy i ubrań; odróżnianie rzeczy damskich od męskich; rozwijanie analizy sylabowej; „Dla babci i dziadka” – zabawy matematyczne; rozpoznawanie i nazywanie kształtów geometrycznych; odwzorowywanie kształtów z mozaiki geometrycznej; „Prezenty dla babci” – słuchanie wiersza D. Gellner połączone z zabawą dydaktyczną; liczenie w dostępnym zakresie i używanie nazw liczebników porządkowych, przygotowanie upominków dla dziadków; „Moja babcia” – słuchanie wiersza B. Formy połączone z zagadkami ruchowymi, budowanie wypowiedzi na określony temat; występ na scenie dla babci i dziadka – prezentowanie wierszyków i piosenek przed gośćmi
4. PROJEKT DOOKOŁA POLSKI – ŚWIĘTOKRZYSKIE I ŁÓDZKIE: „Wizyta w Kielcach” – zapoznanie z Instytutem Dizajnu, oglądanie fotografii dębu Bartka; rozpoznawanie różnych drzew; „Przygody Koziołka Matołka” – zapoznanie z fragmentem bajki o znanym koziołku; zapoznanie z komiksem, oglądanie różnych komiksów; „Jaskinia Raj” – doświadczenie z dziećmi, powstawanie stalagmitów i stalaktytów; „Jesteśmy projektantami” – przyklejanie na grafikach różnych wzorów, próby zaprojektowania ubioru; „Wycinanka łowicka” – zapoznanie dzieci ze sztuką ludową, próba odwzorowania, stworzenia swojego łowickiego dzieła