Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc czerwiec

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na czerwiec

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE DLA GRUPY IX

NA MIESIĄC CZERWIEC:

Prawa wszystkich dzieci:

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do wykonywania ćwiczeń zgodnie z pokazanym sposobem lub instrukcją słowną
  • wdrażanie do samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
  • wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo oraz zgodnego współdziałania podczas zabaw ruchowych
  • doskonalenie prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się narzędziami i przyborami plastycznymi; regulowania siły nacisku dłoni

 OBSZAR EMOCJONALNY

  • doskonalenie samopoznania, dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
  • doskonalenie umiejętności werbalizowania myśli i oczekiwań, stanów emocjonalnych
  • kształtowanie niezależności emocjonalnej, naśladowania pozytywnych wzorców zachowań, nieulegania naciskom oraz negatywnym wzorcom
  • doskonalenie umiejętności odróżniania emocji, nazywania ich i rozumienia, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie postawy empatii oraz chęci udzielenia wsparcia osobom tego potrzebującym
  • wdrażanie do przestrzegania zasad i norm w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi
  • wdrażanie do okazywania szacunku i życzliwości wobec osób w najbliższym otoczeniu
  • kształtowanie postawy akceptacji i tolerancji wobec różnorodności kultury i języka w obrębie społeczności, w której dziecko funkcjonuje

 OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
  • doskonalenie umiejętności układania zdań poprawnych logicznie i gramatycznie
  • wdrażanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach utrwalających znajomość liter
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami – litera „h”, „H”
  • doskonalenie umiejętności czytania (proste wyrazy z poznanych liter)
  • doskonalenie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji • doskonalenie umiejętności rozumienia czytanego tekstu
  • kształtowanie umiejętności tworzenia wyrazów z rozsypanek wyrazowych i wykorzystywania podpisów do wykonywania plakatów, opisywania kolekcji itp.
  • doskonalenie orientacji w schemacie ciała i umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
  • doskonalenie umiejętności orientacji na kartce lub innej płaszczyźnie
  • wdrażanie do poszukiwania informacji na dany temat w dostępnych źródłach wiedzy: w albumach, atlasach, książkach, internecie

Egzotyczne podróże:

 OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
  • wdrażanie do wykorzystywania zgromadzonego w sali różnorodnego materiału do samodzielnego działania, tworzenia według swoich pomysłów, z własnej inicjatywy
  • zwiększanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zróżnicowane aktywności: plastyczne, konstrukcyjne, kulinarne

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności zachowania się adekwatnego do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, rozumienia, że należy liczyć się z ich uczuciami i potrzebami
  • kształtowanie umiejętności wyrażania współczucia i zrozumienia dla problemów innych osób poprzez okazywanie zainteresowania, podjęcie rozmowy czy pomocy
  • kształtowanie świadomości, że wszyscy ludzie odczuwają podobne emocje

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
  • wdrażanie do przestrzegania zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi
  • kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
  • wdrażanie do pracy zespołowej

OBSZAR POZNAWCZY

  • poszerzanie wiedzy na temat różnic i podobieństw między ludźmi
  • poszerzanie wiedzy o zwierzętach żyjących w najbliższym i dalszym otoczeniu
  • rozwijanie umiejętności czytania, w tym czytania ze zrozumieniem
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej
  • doskonalenie umiejętności planowania pracy
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i odtwarzania regularności rytmicznych
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania znaczenia miar w życiu człowieka
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10 lub większym
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi

Letni obserwator przyrody:

OBSZAR FIZYCZNY

  • doskonalenie sprawności ciała i koordynacji
  • wdrażanie do uczestniczenia w zajęciach i zabawach ruchowych, w tym w zabawach z przyborami, z muzyką, naśladowczych
  • doskonalenie umiejętności konstruowania, majsterkowania, budowania

 OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć i stanów emocjonalnych własnych oraz osób z otoczenia
  • kształtowanie postawy szacunku i troski wobec środowiska przyrodniczego

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie umiejętności obdarzania uwagą osoby dorosłej, wykonywania poleceń, współpracy z dziećmi w czasie zajęć grupowych
  • kształtowanie potrzeby zachowań proekologicznych podczas pobytu w lesie, na wycieczce górskiej, na łące

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, pogłębianie wiedzy przyrodniczej poprzez obserwację, eksperymenty, doświadczenia, rozmowy, właściwe wnioskowanie
    • kształtowanie rozumienia nowych pojęć poprzez obserwacje poczynione w czasie doświadczeń
  • doskonalenie i rozwijanie pamięci sekwencyjnej, pamięci i koncentracji słuchowej
  • zintensyfikowanie przygotowań do podjęcia nauki czytania i pisania poprzez wielość ćwiczeń słuchowych i słuchowo-wzrokowych
  • wykorzystywanie umiejętności matematycznych w czasie zabaw i w życiu codziennym
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się swobodnego oraz na ściśle określony temat

 

Radosne wakacje:

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do systematycznego podejmowania aktywności ruchowej
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim z użyciem prawidłowego chwytu • wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych

 OBSZAR EMOCJONALNY

  • wdrażanie do podejmowania działań na rzecz budowania pozytywnej atmosfery w grupie
  • doskonalenie umiejętności podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacji napięć
  • kształtowanie umiejętności poszukiwania pomocy w sytuacji trudnej, w tym w sytuacji trudnej emocjonalnie

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie poczucia przynależności do określonej grupy społecznej, w tym do grupy przedszkolnej
  • zaznajomienie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku
  • doskonalenie umiejętności współpracy

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności czytania sylab, wyrazów, zdań zbudowanych z poznanych liter
  • doskonalenie umiejętności tworzenia spójnej wypowiedzi, swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
  • doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii, odpowiadania na pytania do tekstu literackiego
  • doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów