Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc czerwiec
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC
DLA GRUPY VII „BIEDRONKI”
Lato- czas zabawy:
-wprowadzenie pojęcia szczęście rozumianego jako odczuwanie radości z życia; kształtowanie postawy otwartości, zadowolenia w relacjach z ludźmi; uświadamianie sobie, że każdy człowiek przeżywa różne emocje,
-poszerzanie słownika dzieci o pojęcia związane ze słońcem, światłem; doskonalenie umiejętności czytania; rozwijanie logicznego myślenia; stwarzanie możliwości do precyzyjnego wyrażania swoich myśli; podnoszenie poczucia własnej wartości,
- zapoznanie z popularnymi roślinami łąkowymi; doskonalenie umiejętności sprawnego dodawania i odejmowania oraz kodowania i dekodowania informacji; stwarzanie możliwości do uświadamiania sobie przez dzieci, czym jest szczęście i w jaki sposób przeżywają je różne osoby,
- kształtowanie wrażliwości muzycznej na barwę dźwięku i rytm; uświadamianie znaczenia małych zwierząt dla środowiska oraz konieczności ich ochrony,
- poznanie sposobu wykonania różnych zwierząt z wykorzystaniem koła; kształtowanie sprawności manualnej, grafomotorycznej, umiejętności komponowania elementów oraz myślenia przyczynowo- skutkowego; uświadamianie różnorodności gatunkowej łąki jako jednego z ekosystemów; dostrzeganie elementów przyrodniczych jako źródła doznań estetycznych
Idzie lato przez świat:
-wprowadzenie nazw roślin i zwierząt zamieszkujących staw; kształtowanie świadomości ekologicznej dzieci; uświadamianie znaczenie i roli stawu dla życia zwierząt i człowieka,
- poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z zawodem pszczelarza; rozwijanie umiejętności budowania logicznej i poprawnej wypowiedzi oraz argumentowania swojego zdania; uświadamianie znaczenia pszczół w produkcji zdrowej żywności i dla środowiska przyrodniczego,
- wprowadzenie pojęć pszczoła miodna, pszczoła murarka; poznanie życia i zwyczajów pszczół; rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, porządkowania zgodnie z rosnącą liczbą elementów; uświadamianie konieczności pomagania owadom podczas upałów,
- rozwijanie umiejętności różnicowania rytmu i ilustrowania go za pomocą ruchu; stwarzanie możliwości do współdziałania i współpracy,
- poznanie możliwości, jakie daje malowanie na folii; kształtowanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw plastycznych i konstrukcyjnych; utrwalenie nazw miesięcy i pór roku; budzenie zaciekawienia zjawiskami przyrodniczymi związanymi z pogodą; uświadamianie znaczenia szczęścia dla wszystkich istot żywych
Żegnamy przedszkole:
- wprowadzenie pojęcia rozwaga rozumianego jako umiejętność realnego oceniania sytuacji i właściwego zachowania się w niej; kształtowanie umiejętności oceny działania; wdrażanie do bezpiecznego zachowania; uświadamianie konieczności refleksji nad swoim zachowaniem,
- zapoznanie z nazwami największych polskich jezior, wprowadzenie nazw polskich jezior do czytania globalnego; doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej i umiejętności czytania; rozwijanie logicznego myślenia; dawanie możliwości współdziałania i współpracy podczas zabaw,
- wprowadzenie nazw gór (Tatry, Bieszczady); doskonalenie umiejętności przeliczania, kodowania i dekodowania informacji; uświadamianie konieczności rozważnego zachowania się podczas wędrówek po górach,
- doskonalenie umiejętności realizowania podanych rytmów, rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci; uwrażliwianie na walory estetyczne krajobrazu nadmorskiego,
- poznanie różnorodnych możliwości wykorzystania papieru do konstruowania i komponowania prac plastycznych; rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej; stwarzanie możliwości do podejmowania współpracy podczas działań twórczych.
Do widzenia!:
- rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się na temat swoich odczuć; kształtowanie postawy otwartości i życzliwości w stosunku do nowo poznawanych osób; budzenie zaciekawienia tematem szkoły,
- doskonalenie umiejętności czytania – utrwalanie liter drukowanych i pisanych; rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej, koncentracji uwagi; stwarzanie okazji do mówienia o swoich emocjach i uświadomienia, że każdy je przeżywa,
- rozwijanie umiejętności tworzenia fabuły, np. gry planszowej; rozwijanie umiejętności precyzyjnego odmierzania, przeliczania, kodowania i dekodowania informacji podczas konstruowania gry; stwarzanie okazji do planowania działań i ich przeprowadzenia w zespole,
- rozwijanie poczucia rytmu; utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach; uświadamianie znaczenia rozważnego zachowania się w sytuacjach niebezpiecznych,
- rozwijanie logicznego myślenia podczas pracy według instrukcji; doskonalenie sprawności manualnej podczas wypychania, składania i sklejania; uświadamianie znaczenia wartości jako norm wyznaczających kierunek aktywności społecznej