Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc listopad
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD
DLA GRUPY VII „BIEDRONKI”:
Nasza mała ojczyzna:
- poznanie nazwy kraju, rozwijanie umiejętności językowych: budowanie wypowiedzi poprawnej stylistycznie, wzbogacanie słownika dzieci o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna; doskonalenie umiejętności pamięciowego opanowania swojego adresu: miejscowość, nazwa ulicy (osiedla), numer domu (bloku, mieszkania); rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, globalne czytanie wyrazów: mapa, Polska, dom; rozwijanie sprawności manualnej podczas rysowania na dany temat,
- zapoznanie z literami d, D; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej; czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów,
- doskonalenie umiejętności dokładnego liczenia, dodawania elementów; poznanie zasad funkcjonowania urzędu miejskiego, pracy burmistrza, obejrzenie siedziby władz miejskich; kształtowanie przywiązania do społeczności lokalnej i dumy z miejsca zamieszkania; kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych; doskonalenie umiejętności prowadzenia obserwacji,
- utrwalenie nazwy własnej miejscowości, herbu i położenia na mapie Polski; kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw obiektów charakterystycznych dla swojej miejscowości (domów w stylu świder- majer),
- zapoznanie z wyglądem strojów regionalnych, kształtowanie tożsamości narodowej poprzez pielęgnowanie tradycji regionalnych, budzenie świadomości narodowej dzięki poznawaniu folkloru, identyfikowanie się z regionem
Polska- moja ojczyzna:
- poznanie historii powstania państwa polskiego na podstawie legendy „O Lechu i orle białym”, kształtowanie szacunku do własnego państwa, kształtowanie postaw patriotycznych; rozwijanie zainteresowań historią kraju,
- poznanie polskich symboli narodowych (godło, hymn, flaga), kształtowanie umiejętności przyjmowania odpowiedniej postawy podczas śpiewania hymnu państwowego, rozwijanie poczucia tożsamości z krajem ojczystym; rozwijanie pamięci słuchowej podczas zapamiętywania słów wiersza; rozwijanie słownictwa dzieci, rozwijanie zainteresowań słowem drukowanym oraz umiejętności globalnego odczytywania wyrazów,
- kształtowanie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów, ustalanie stałości liczby elementów w zbiorze; rozwijanie umiejętności współpracy; poznanie nazw kolejnych stolic Polski, rozwijanie szacunku do własnego kraju,
- przybliżenie wiadomości o sławnych Polakach, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
- zapoznanie z historią Narodowego Święta Niepodległości; kształtowanie miłości i szacunku do symboli narodowych
Moje hobby:
- rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na określony temat, poszerzanie słownictwa czynnego dzieci; rozumienie pojęcia wyobraźnia; wyrabianie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi, stosowania spójników i przyimków,
- poznanie liter e, E; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania sylab i krótkich wyrazów; wyrabianie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi i stosowania poprawnych form fleksyjnych,
- wprowadzenie cyfry 3, doskonalenie umiejętności przeliczania; rozwijanie sprawności grafomotorycznej dzieci; rozbudzanie zainteresowań przyrodniczo-technicznych, rozwijanie wyobraźni podczas tworzenia prac plastycznych,
- ćwiczenia wyrabiające słuch wysokościowy; rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych dzieci oraz ich słuchu muzycznego; wdrażanie do estetycznego poruszania się przy muzyce, przyjmowania odpowiedniej postawy ciała podczas tańca,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się kilkoma kolorami farb, rozwijanie sprawności manualnej, pomysłowości i inwencji twórczej; wdrażanie do dokładności i estetycznego wykonania pracy, kształtowanie nawyku utrzymania ładu i porządku wokół siebie; uwrażliwienie na piękno jesiennej przyrody
Ulubione zajęcia:
- rozwijanie wyobraźni dzieci i umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozumienie pojęć: zdanie prawdziwe, zdanie fałsz,
- poznanie liter u, U; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej
oraz głoskowej, doskonalenie umiejętności samodzielnego odczytywania sylab oraz krótkich wyrazów;
rozwijanie umiejętności układania zdań z określonym wyrażeniem,
- doskonalenie umiejętności badania i porównywania liczebności zbiorów, wprowadzenie znaku matematycznego =; rozwijanie umiejętności odczytywania działań matematycznych; wdrażanie do szanowania cudzej własności, rozwijanie umiejętności dzielenia się zabawkami,
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania dźwięków wydawanych przez przedmioty co dziennego użytku; rozwijanie słuchu muzycznego, umiejętności rytmicznych i wokalnych dzieci, doskonalenie poczucia rytmu; rozwijanie umiejętności i śpiewania dźwięku wyższego lub niższego od podanego,
- rozwijanie umiejętności projektowania i planowania pracy; rozwijanie wyobraźni, kreatywnego myślenia, postaw twórczych; wyrabianie samodzielności podczas pracy, satysfakcji z samodzielnie wykonanego zadania
Projekt badawczy "Pieniądze":
- budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka,
- budowanie wiedzy na temat historii pieniądza i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej,
- łączenie pracy zawodowej rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu domowego niezbędnego do utrzymania rodziny,
- kształtowanie nawyków racjonalnego gospodarowania pieniędzmi,
- wzbogacanie dziecięcego słownictwa o pojęcia związane z pieniędzmi i ich produkcją,
- rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z samodzielnie przeprowadzonych eksperymentów i doświadczeń,
- porównywanie sposobu wytwarzania pieniędzy dawniej i obecnie,
- stosowanie w praktyce słów awers, rewers,
- zrozumienie potrzeby oszczędzania, poznanie sposobu przetrzymywania pieniędzy,
- zapoznanie z instytucją użyteczności publicznej jaką jest bank,
- nazywanie i klasyfikowanie produktów ze względu na miejsce ich zakupu (sklepy),
- rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się pieniędzmi w sytuacjach wymiany: kupno- sprzedaż