ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY
SIŁY PRZYRODY- uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka; rozumienie pojęcia czyste powietrze. Poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek; rozumienie pojęć przyrodniczych. Odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła; doskonalenie spostrzegawczości. Rozwijanie doświadczeń sensorycznych: aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych.
CZTERY ŻYWIOŁY- rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi; uświadomienie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach, rozwijanie zainteresowań badawczych. Umiejętność postępowania w styczności z ogniem; nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa; ćwiczenia w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów. Zdobywanie nowych doświadczeń z materiałem sypkim; rozwijanie zdolności kreowania obrazu z dostępnych materiałów przyrodniczych; ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką.
WIELKA WYPRAWA- Rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych; kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji. Rozwijanie kompetencji językowych; ćwiczenie umiejętności budowania wypowiedzi z użyciem przymiotników. Nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem. Rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem; rozwijanie zamiłowania do śpiewu i zabaw rytmicznych. Zapoznanie z pojęciem maska karnawałowa; rozwijanie pomysłowości i kreatywności podczas przygotowania maski.
NASZE PODRÓZE- Poznanie zwodu fryzjera oraz podmiotów używanych podczas pracy. Wzbogacenie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem; ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich. Nazywanie dekoracji karnawałowych i odróżnianie ich kształtów; kształtowanie wyobraźni przestrzennej. Dostrzeganie zmian charakteru muzyki; dostosowanie ruchów tanecznych do tempa. Pobudzanie ekspresji wzrokowej o dotykowej.
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH - Tworzenie rytmicznego układu według wzoru. Określanie położenia: wysoko, nisko, wyżej, niżej, najwyżej, najniżej. Dostrzeganie różnic w wielkości i długości warzyw. Określanie cech wielkościowych (mały, duży, mniejszy, większy) i ilościowych (mało, dużo, więcej, mniej). Rozumienie określenia para. Kształcenie umiejętności układania elementów w szeregu, dobierania w pary. Rozwijanie umiejętności liczenia; posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 7. Rozwijanie umiejętności porównywania elementów przez nakładanie ich na siebie. Kształtowanie umiejętności tworzenia prostych kompozycji geometrycznych z gotowych elementów.
KSZTAŁTOWANIE SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ – zabawy ruchowe z elementem biegu, czworakowania, równowagi, skoku i rzutu. Zabawy orientacyjno – porządkowe, ruchowe ze śpiewem oraz naśladowcze.