Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik
Idzie jesień przez świat
-Poznawanie oznak jesieni występujących w przyrodzie;
-Uwrażliwianie na piękno przyrody;
-Kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń: mały, duży;
-rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem z kolorem farby;
-Wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi.
Jesienna przyroda
-Poszerzanie wiadomości na temat zwierząt leśnych;
-Nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki/niski, wyższy/niższy, wysoko/nisko;
-Uwrażliwianie na muzykę;
-Rozwijanie pamięci;
-Czerpanie przyjemności ze wspólnej eksploracji otoczenia;
-Zdobywanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego;
-Poszerzanie doświadczeń językowych.
Podróże małe i duże: Wielka Brytania
- Poznanie charakterystycznych cech wybranych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Wielkiej Brytanii;
- Budowanie i rozwijanie zainteresowań innymi krajami europejskimi;
- Kształtowanie poczucia przynależności do Europy;
- Zapoznanie ze zwyczajami panującymi w wielkiej Brytanii;
- Poszerzanie wiedzy o monarchii;
-zapoznanie z historią misia Padingtona
Koszyk Pani Jesieni
-Uświadamianie konieczności dbania o własne zdrowie;
-Poznanie znaczenia zwrotu ubierać się na cebulkę;
-Kształtowanie zainteresowań darami jesieni;
-Utrwalanie nazw figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat);
-wzbogacanie doświadczeń plastycznych
-Rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru wybranych owoców i warzyw;
-kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o swoje zdrowie;
-Tworzenie okazji do eksperymentowania z produktami spożywczymi;
-Kształtowanie umiejętności nazywania produktów spożywczych;
PROPOZYCJE ZAJĘĆ INDYWIDUALNYCH:
- Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne;
- Rozmowy indywidualne na dowolne tematy;
- Gry i układanki, puzzle, czytanie i oglądanie literatury dziecięcej;
- Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej – składanie obrazków;
- Samodzielne rysowanie kredkami;
- Lepienie z plasteliny na temat dowolny i wskazany przez nauczyciela