Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik
- Idzie jesień przez świat
-Poznawanie oznak jesieni występujących w przyrodzie;
-Uwrażliwianie na piękno przyrody;
-Kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń: mały, duży;
-rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem z kolorem farby;
-Wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi.
- Jesienna przyroda
-Poszerzanie wiadomości na temat zwierząt leśnych;
-Nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki/niski, wyższy/niższy, wysoko/nisko;
-Uwrażliwianie na muzykę;
-Rozwijanie pamięci;
-Czerpanie przyjemności ze wspólnej eksploracji otoczenia;
-Zdobywanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego;
-Poszerzanie doświadczeń językowych.
- Koszyk Pani Jesieni
-Uświadamianie konieczności dbania o własne zdrowie;
-Poznanie znaczenia zwrotu ubierać się na cebulkę;
-Kształtowanie zainteresowań darami jesieni;
-Utrwalanie nazw figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat);
-wzbogacanie doświadczeń plastycznych
-Rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru wybranych owoców i warzyw;
-kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o swoje zdrowie;
-Tworzenie okazji do eksperymentowania z produktami spożywczymi;
-Kształtowanie umiejętności nazywania produktów spożywczych;
- Projekt badawczy „Dynia”
-Poszerzanie wiedzy przyrodniczej dzieci;
-Zdobywanie wiedzy poprzez doświadczenie;
- Rozwijanie sprawności ruchowej;
-Rozwijanie umiejętności przeliczania;
-Rozwijanie umiejętności układania rytmów;
-Integracja grup
-Inspirowanie zainteresowań poznawczych dziecka
-Rozwijanie aktywności i wyobraźni twórczej poprzez różnorodne wykorzystanie dyń w działalności plastyczno-technicznej, ruchowej i zdrowotnej dziecka
-Czerpanie radości ze wspólnych zabaw i działań
-Wdrażanie do współdziałania w zespole
Propozycje zajęć indywidualnych:
- oglądanie książeczek;
- słuchanie opowiadań, bajek, wierszy;
- swobodne rozmowy;
- układanie puzzli i układanek dydaktycznych;
- rysowanie kredkami;