Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w lutym
Siły przyrody
- kształtowanie poczucia szacunku wobec sił przyrody; poznanie odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii; wdrażanie do dbania o środowisko naturalne; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych; wyrażanie radości z uczestniczenia w różnych formach muzyczno-tanecznych; rozwijanie pamięci słuchowej
- poznanie nowego pojęcia globus; rozwijanie słuchu fonemowego; czytanie globalne, wyróżnianie głosek w wyrazie i przeliczanie ich; ćwiczenia grafomotoryczne; rozwijanie percepcji słuchowo-wzrokowo-ruchowej; ćwiczenia motoryki małej obu rąk w zakresie kreślenia linii falistych; wyrażanie radości z uczestniczenia w różnych formach muzyczno-tanecznych; wyrażanie radości z wykonywania i tworzenia dzieł plastycznych
- uwrażliwienie na piękno przyrody; operowanie pojęciami skały, minerały, rozwijanie słownika czynnego; poznanie nowych wiadomości dotyczących soli (miejsca jej wydobywania w Polsce, sposoby jej produkcji na świecie); przygotowanie do dodawania – rozwijanie prawidłowego liczenia w sytuacjach życiowych; poznanie zawodu jubilera
- wyrażanie radości z uczestniczenia w różnych formach muzyczno-tanecznych; rozwijanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie percepcji wzrokowej, odszukiwanie właściwych i niewłaściwych zachowań; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych; poznawanie świata różnymi zmysłami
- zachęcanie do obserwacji i wyciągania wniosków; rozwijanie słownika czynnego; zachęcanie do integracji w grupie; wykonywanie zadań zgodnie z instrukcją; rozwijanie analizy i syntezy słuchowej; uwrażliwienie na zmianę tempa w trakcie zabaw tanecznych
Cztery żywioły
- kształtowanie poczucia szacunku do sił przyrody; rozwijanie słownika czynnego; wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych formach muzyczno-tanecznych; dobieranie zjawiska przyrodniczego do właściwego żywiołu, czytanie globalne; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych
- rozwijanie słownika czynnego; poznawanie świata poprzez doświadczenia i eksperymenty; wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych formach plastycznych; rozróżnianie głosek s, z w nagłosie; ćwiczenia grafomotoryczne
- rozwijanie słownika czynnego; rozwijanie umiejętności przewidywania następstw; poznawanie świata poprzez doświadczenia i eksperymenty; rozwijanie pojęć ciężki– lekki; poznawanie świata wieloma zmysłami
- kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych; ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej; wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych formach muzyczno-tanecznych; rozwijanie słownika czynnego, poznanie charakteru pracy strażaka
- poznawanie świata poprzez doświadczenia i eksperymenty; wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych formach muzyczno-tanecznych; wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych formach plastycznych
Tajemnice świata
- kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy; poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków; rozwijanie słownika czynnego; zachęcanie do zdobywania wiedzy; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności skoku i przeskoku obunóż; utrwalenie nazw środków lokomocji; rozwijanie logicznego myślenia
- poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków; rozwijanie słuchu fonemowego;ćwiczenie sprawności manualnej; rozwijanie słownika czynnego; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; rozwijanie logicznego myślenia
- rozwijanie słownika czynnego; zachęcanie do zdobywania wiedzy; kształtowanie kompetencji cyfrowych; nabywanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie 7, rozwijanie umiejętności porównywania wielkości; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; rozwijanie sprawności grafomotorycznej
- kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności skoku i przeskoku obunóż; rozwijanie słuchu fonemowego; rozwijanie logicznego myślenia; kształtowanie umiejętności rozpoznawania wysokości melodii; utrwalenie znajomości numerów alarmowych
- poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków; zachęcanie do zdobywania wiedzy; rozwijanie słownika czynnego; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastyczno-technicznych; rozwijanie sprawności grafomotorycznej
Wielka wyprawa
- rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności wspinania się; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-tanecznych; rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie 6
- poznawanie różnych sposobów podróżowania, nazywanie ich; czytanie globalne wyrazu rower, ćwiczenia w analizie i syntezie słuchowej; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; rozwijanie logicznego myślenia; poszerzenie słownika czynnego
- poznawanie różnych sposobów podróżowania, nazywanie ich; poszerzenie słownika czynnego; rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; rozwijanie logicznego myślenia; ćwiczenie orientacji na kartce; posługiwanie się liczebnikami porządkowymi
- kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności wspinania się; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-tanecznych; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; przewidywanie następstw wydarzeń; poszerzanie słownika czynnego
- poznawanie różnych sposobów podróżowania – nazywanie ich, rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych, poszerzanie słownika czynnego; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-tanecznych