Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w maju
Baśnie, bajki i legendy:
- kształtowanie szacunku do książek, poznanie pojęcia morał, rozwijanie słownika, czynnego, poznanie różnych rodzajów literatury dziecięcej,
- poznawanie roli książki w życiu codziennym,
- poznanie polskich legend,
- wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych, rozwijanie percepcji ,wzrokowej i logicznego myślenia, kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, ćwiczenia przeciwko płaskostopiu,
- rozwijanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni i spostrzegawczości,
- wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych i plastycznych,
- wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastyczno-technicznych,
- poznanie liczby 10 w aspektach kardynalnym i porządkowym,
- rozwijanie sprawności motoryki małej
- wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-ruchowych, rozwijanie pamięci muzycznej.
Na łące:
- rozpoznawanie środowiska naturalnego – łąki oraz jej flory i fauny; podawanie znaczenia łąki dla zwierząt i ludzi,
- poznawanie warunków życia wybranych zwierząt oraz środowiska wodnego,
- poznawanie stadium rozwoju motyla,
- zapoznanie ze sposobami ochrony przed kleszczami ,
- poznawanie formy porozumiewania się – wywiadu,
- kształtowanie logicznego myślenia w trakcie rozwiązywania zagadek,
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej,
- kształtowanie wartości akceptacji siebie takim, jakim się jest, na podstawie zachowania bohaterów tekstu,
- doskonalenie umiejętności przeliczania, doliczania, odliczania i ustalania wyniku w zakresie 10,
- rozwijanie motoryki małej,
- rozwijanie umiejętności śpiewania piosenek zbiorowo i indywidualnie,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni.
Projekt badawczy „ Miód”
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci,
- rozwijanie ciekawości i chęci aktywnego poznawania świata,
- kształtowanie postaw proekologicznych i prozdrowotnych,
- nabywanie umiejętności poszukiwania informacji,
- rozwijanie umiejętności dokonywania obserwacji i wnioskowania,
- doskonalenie umiejętności wykonywania eksperymentów i ćwiczeń badawczych,
- doskonalenie umiejętności formułowania pytań i wypowiedzi,
- budowanie poczucia własnej wartości i wzmacnianie poczucia sprawstwa,
- nabywanie umiejętności występowania w roli eksperta,
- wzbogacanie słownictwa czynnego dzieci,
- doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
- rozwijanie twórczego i logicznego myślenia,
- wyrażanie swoich spostrzeżeń w formie słownej i plastycznej,
- rozwijanie umiejętności wyrażania swoich emocji werbalnie i w innych formach przekazu,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
Rodzina razem się trzyma
- kształtowanie umiejętności wyrażania miłości wobec członków swojej najbliższej rodziny,
- rozwijanie słownika czynnego,
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności szybkiego przeliczania
- rozwijanie sprawności motoryki małej,
- kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych
- rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności przewidywania następstw wydarzeń,
- rozwijanie słownika czynnego,
- rozwijanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków,
- wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych i muzycznych,
- poznawanie świata różnymi zmysłami.