Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w marcu.
Wielka wyprawa
- rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności wspinania się; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-tanecznych; rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie 6;
- poznawanie różnych sposobów podróżowania, nazywanie ich; czytanie globalne wyrazu rower, ćwiczenia w analizie i syntezie słuchowej; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; rozwijanie logicznego myślenia; poszerzenie słownika czynnego;
- poznawanie różnych sposobów podróżowania, nazywanie ich; poszerzenie słownika czynnego; rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; rozwijanie logicznego myślenia; ćwiczenie orientacji na kartce; posługiwanie się liczebnikami porządkowymi;
- kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanieumiejętności wspinania się; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-tanecznych; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; przewidywanie następstw wydarzeń; poszerzanie słownika czynnego;
- poznawanie różnych sposobów podróżowania – nazywanie ich, rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych, poszerzanie słownika czynnego; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-tanecznych.
Nasze podróże
- rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności wspinania się; kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania; rozwijanie logicznego myślenia; poznanie wyglądu i nazw niektórych roślin egzotycznych;
- rozwijanie słownika czynnego i rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie słuchu fonemowego, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych;
- ćwiczenia w przeliczaniu, odwzorowywanie liczby elementów za pomocą symboli; ćwiczenia percepcji wzrokowej;
- wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach muzyczno-ruchowych; rozwijanie słuchu fonemowego;
- zachęcanie do zdobywania nowej wiedzy i umiejętności; rozwijanie logicznego myślenia; nabywanie umiejętności rozróżniania warunków pogodowych – wilgotności; rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach plastycznych.
Mali odkrywcy – Kosmos
- wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach ruchowych; operowanie pojęciami: kosmos, planety, gwiazdy, Słońce; poznawanie świata różnymi zmysłami; rozwijanie słownika czynnego, kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności skoku i przeskoku obunóż;
- rozwijanie słuchu fonemowego; czytanie globalne wyrazu parasol; rozwijanie percepcji wzrokowej; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; operowanie pojęciami związanymi z kosmosem;
- operowanie pojęciami: astronom, luneta, teleskop; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych; rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 7; ćwiczenie orientacji przestrzennej; rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
- kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności skoku i przeskoku obunóż; rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych i muzycznych; rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia;
- rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia; rozwijanie sprawności grafomotorycznej; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastyczno-technicznych; rozwiązywanie przez dzieci zagadek słownych.
Nadchodzi wiosna
- kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu; rozwijanie słownika czynnego; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych; rozwijanie logicznego myślenia; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności czworakowania, ćwiczenia przeciw płaskostopiu; poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich;
- kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu; rozwijanie słownika czynnego; rozwijanie logicznego myślenia, przewidywanie następstw; operowanie pojęciami: cebule jadalne i ozdobne; rozwijanie słuchu fonemowego; wyrażanie radości z wykonywania prac plastycznych;
- poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich, przewidywanie następstw; rozwijanie słownika czynnego; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych; rozwijanie logicznego myślenia; kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym; wyrażanie radości z wykonywania prac plastycznych; rozwijanie sprawności manualnej;
- wyrażanie radości z obcowania z muzyką, utrwalenie pojęć: cicho – głośno; rozwijanie logicznego myślenia; kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
- rozwijanie percepcji słuchowej; budowanie wypowiedzi – praca z wierszem, rozwijanie słownika czynnego; wyrażanie radości z wykonywania prac twórczych i plastycznych; różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych – rozwijanie logicznego myślenia; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzycznych.
Wiosna tuż – tuż
- kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu; rozwijanie słownika czynnego; rozwijanie logicznego myślenia; poznanie zawodu rolnika; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności czworakowania, ćwiczenia przeciw płaskostopiu; poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich;
- rozwijanie słownika czynnego; rozwijanie logicznego myślenia; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych; rozwijanie słuchu fonemowego (w tym rozwijanie percepcji słuchowej); wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; poznanie pracy i obowiązków rolnika, określenie i nazwanie cech, jakimi jest obdarzony rolnik;
- nazywanie zwierząt gospodarskich, czytanie globalne wyrazów; przeliczanie elementów częściowo niewidocznych; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej; klasyfikowanie według rodzaju zwierząt i liczby; kształtowanie umiejętności przeliczania, dokładania do 8; rozwijanie małej motoryki; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach techniczno-plastycznych;
- przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-rytmicznych; poznanie obowiązków rolnika i jego rytmu dnia; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach techniczno-plastycznych;
- dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; wyrażanie radości z możliwości zaprezentowania swojej wiedzy; rozwijanie małej motoryki.