Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze w styczniu
Skok w nowy rok:
- rozwijanie sprawności językowych – tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym;
- wdrażanie do rozumienia następstw czasowych – posługiwanie się kalendarzem, zegarem;
- kształtowanie samodzielności w nakładaniu ubrań wierzchnich;
- rozwijanie myślenia logicznego – uświadamianie sobie zmian w przyrodzie związanych z porami roku;
- kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter p, P;
- rozwijanie umiejętności interpretacji piosenki za pomocą rytmu;
- kształtowanie logicznego myślenia – rozumienie następstw czasowych;
- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi;
- posługiwanie się nazwami miesięcy;
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- rozwijanie zainteresowania czytaniem – pokazywanie i nazywanie liter p, P;
- kształtowanie myślenia logicznego – posługiwanie się nazwami dni tygodnia;
- kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni ramion i nóg;
- rozwijanie umiejętności improwizacyjnych dzieci.
Wszędzie biało:
- wiedzy o śniegu podczas zabaw badawczych;
- rozwijanie słownictwa związanego ze śniegiem;
- rozwijanie wyobraźni podczas pracy plastycznej;
- kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania litery y;
- kształcenie myślenia logicznego – wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji;
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw z piosenką;
- rozwijanie umiejętności współpracy;
- rozwijanie wiedzy na temat zimowych zjawisk przyrodniczych;
- rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci – klasyfikowanie, przeliczanie;
- budzenie zainteresowania czytaniem – pokazywanie i nazywanie litery y;
- poznanie zwyczajów ludności oraz zwierząt zamieszkujących bieguny;
- rozwijanie sprawności fizycznej podczas zabaw z chustą animacyjną;
- kształtowanie umiejętności przeliczania podczas zabaw matematycznych;
- kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni całego ciała;
- rozwijanie słownika dziecka;
- rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 4 w trzech aspektach.
Babcia i dziadek:
- rozwijanie umiejętności językowych dzieci;
- doskonalenie umiejętności manualnych i plastycznych dzieci;
- kształtowanie postawy empatii i szacunku wobec osób starszych;
- rozwijanie zmysłów podczas zabaw sensorycznych;
- kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter b, B;
- rozwijanie koordynacji ruchowo- -słuchowo-wzrokowej podczas zabaw przy piosence;
- budowanie świadomości o znaczeniu babci i dziadka w życiu rodziny;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie umiejętności współpracy w działaniu;
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas słuchania tekstu literackiego;
- rozwijanie zainteresowania czytaniem – pokazywanie i nazywanie liter b, B;
- rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie umiejętności rywalizacji;
- kształtowanie myślenia logicznego – planowanie, działanie wg planu.
Zimowe zabawy:
- rozwijanie słownika czynnego; kształtowanie myślenia logicznego podczas klasyfikowania;
- doskonalenie wrażliwości sensorycznej i sprawności manualnej;
- wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznej zabawy;
- rozwijanie słownika o nazwy dyscyplin sportowych;
- kształtowanie umiejętności ilustrowania ruchem utworu literackiego;
- doskonalenie sprawności manualnej;
- rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 5 w trzech aspektach;
- rozwijanie umiejętności językowych;
- rozwijanie zainteresowania czytaniem;
- kształtowanie umiejętności przeliczania, planowania i mierzenia podczas projektowania gry;
- rozwijanie kreatywności podczas wymyślania i rysowania wymarzonej czapki i szalika;
- rozwijanie sprawności fizycznej, przestrzeganie zasady fair play.