Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze w styczniu

Skok w nowy rok:

  • rozwijanie sprawności językowych – tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym;
  • wdrażanie do rozumienia następstw czasowych – posługiwanie się kalendarzem, zegarem;
  • kształtowanie samodzielności w nakładaniu ubrań wierzchnich;
  • rozwijanie myślenia logicznego – uświadamianie sobie zmian w przyrodzie związanych z porami roku;
  • kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter p, P;
  • rozwijanie umiejętności interpretacji piosenki za pomocą rytmu;
  • kształtowanie logicznego myślenia – rozumienie następstw czasowych;
  • rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi;
  • posługiwanie się nazwami miesięcy;
  • rozwijanie percepcji słuchowej;
  • rozwijanie zainteresowania czytaniem – pokazywanie i nazywanie liter p, P;
  • kształtowanie myślenia logicznego – posługiwanie się nazwami dni tygodnia;
  • kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni ramion i nóg;
  • rozwijanie umiejętności improwizacyjnych dzieci.

Wszędzie biało:

  • wiedzy o śniegu podczas zabaw badawczych;
  • rozwijanie słownictwa związanego ze śniegiem;
  • rozwijanie wyobraźni podczas pracy plastycznej;
  • kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania litery y;
  • kształcenie myślenia logicznego – wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw z piosenką;
  • rozwijanie umiejętności współpracy;
  • rozwijanie wiedzy na temat zimowych zjawisk przyrodniczych;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci – klasyfikowanie, przeliczanie;
  • budzenie zainteresowania czytaniem – pokazywanie i nazywanie litery y;
  • poznanie zwyczajów ludności oraz zwierząt zamieszkujących bieguny;
  • rozwijanie sprawności fizycznej podczas zabaw z chustą animacyjną;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania podczas zabaw matematycznych;
  • kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni całego ciała;
  • rozwijanie słownika dziecka;
  • rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 4 w trzech aspektach.

Babcia i dziadek:

  • rozwijanie umiejętności językowych dzieci;
  • doskonalenie umiejętności manualnych i plastycznych dzieci;
  • kształtowanie postawy empatii i szacunku wobec osób starszych;
  • rozwijanie zmysłów podczas zabaw sensorycznych;
  • kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter b, B;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- -słuchowo-wzrokowej podczas zabaw przy piosence;
  • budowanie świadomości o znaczeniu babci i dziadka w życiu rodziny;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie umiejętności współpracy w działaniu;
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas słuchania tekstu literackiego;
  • rozwijanie zainteresowania czytaniem – pokazywanie i nazywanie liter b, B;
  • rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie umiejętności rywalizacji;
  • kształtowanie myślenia logicznego – planowanie, działanie wg planu.

Zimowe zabawy:

  • rozwijanie słownika czynnego; kształtowanie myślenia logicznego podczas klasyfikowania;
  • doskonalenie wrażliwości sensorycznej i sprawności manualnej;
  • wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznej zabawy;
  • rozwijanie słownika o nazwy dyscyplin sportowych;
  • kształtowanie umiejętności ilustrowania ruchem utworu literackiego;
  • doskonalenie sprawności manualnej;
  • rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 5 w trzech aspektach;
  • rozwijanie umiejętności językowych;
  • rozwijanie zainteresowania czytaniem;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, planowania i mierzenia podczas projektowania gry;
  • rozwijanie kreatywności podczas wymyślania i rysowania wymarzonej czapki i szalika;
  • rozwijanie sprawności fizycznej, przestrzeganie zasady fair play.