Zmierzenia dydaktyczno-wychowawcze w styczniu
Płynie czas
- kształtowanie poczucia szacunku wobec ludzi starszych; poznanie tradycji związanych z mijającym rokiem; kształtowanie umiejętności wykonywania ćwiczeń gimnastycznych zgodnie z instrukcją; rozwijanie pamięci słuchowej
- utrwalenie nazw pór roku; kształtowanie słuchu fonematycznego, czytanie globalne wyrazów; uwrażliwienie na sztukę w trakcie wykonywania zadań plastycznych
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 7 w sytuacjach życiowych; operowanie pojęciami – nazwami miesięcy; kształtowanie poczucia upływającego czasu; wdrażanie do udziału w zabawach zespołowych
- rozwijanie sprawności ogólnej; utrwalenia nazw dni tygodnia; uwrażliwienie na zmianę tempa, rytmu; wyrażanie radości ze wspólnych zabaw
- wyrażanie radości z doświadczania i eksperymentowania; utrwalenie wiadomości i umiejętności dotyczących upływu czasu i sposobu jego pomiaru; wyrażanie radości z wykonywania prac technicznych według instrukcji N.; utrwalanie wiadomości dotyczących następstw lat, pór roku, miesięcy, dni tygodnia, pór dnia
Młodsi i starsi
- kształtowanie poczucia szacunku w stosunku do osób starszych; rozwijanie słownika czynnego; operowanie pojęciami: najpierw, potem, na początku, na koniec; kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny oraz zachęcanie do pomocy osobom starszym
- kształtowanie słuchu fonematycznego; rozwijanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie umiejętności porządkowania, dobierania w pary; czytanie globalne wyrazu but, ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej wyrazów; zachęcanie do samodzielnego rozwiązywania problemów; kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych
- kształtowanie pojęcia liczby; rozwijanie umiejętności przeliczania w sytuacjach życiowych; zachęcanie do samodzielności; kształtowanie poczucia opiekuńczości w stosunku do osób starszych; nabywanie umiejętności współdziałania, wyrażanie radości z osiągniętych efektów; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach twórczych
- rozwijanie sprawności ogólnej; kształtowanie właściwej postawy ciała; rozwijanie poczucia rytmu; kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie; wyrażanie radości poprzez taniec; rozwijanie percepcji wzrokowej; rozwijanie słownika czynnego; zachęcanie do samodzielności i poszukiwań w rozwiązywaniu problem
- poznawanie zjawisk przyrodniczych (fizycznych), obserwowanie i omawianie ich; wykonywanie zadań zgodnie z instrukcją; kształtowanie poczucia odpowiedzialności w stosunku do osób starszych; wyrażanie radości z możliwości robienia niespodzianek dla najbliższych; nabywanie umiejętności planowania pracy oraz przedstawiania jej efektów; wdrażanie do przedstawiania swoich umiejętności i wiedzy na forum
Sport to zdrowie
- kształtowanie świadomości, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu człowieka; rozwijanie słownika czynnego; operowanie nowymi pojęciami dotyczącymi dyscyplin sportowych; kształtowanie właściwej postawy ciała ; rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej oraz umiejętności zdrowej rywalizacji
- rozwijanie słownika czynnego, operowanie pojęciami związanymi z dyscyplinami sportów zimowych; utrwalenie umiejętności łączenia w pary, rozwijanie percepcji wzrokowej; kształtowanie słuchu fonematycznego, czytanie globalne wyrazu nos; zachęcanie do dzielenia się z innymi swoją wiedzą i spostrzeżeniami; wyrażanie radości z możliwości uczestniczenia w zabawach twórczych
- kształtowanie umiejętności przeliczania w sytuacjach życiowych; zachęcanie do samodzielnego rozwiązywania problemu; rozwijanie małej motoryki
- wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach twórczych; ćwiczenia grafomotoryczne – rozwijanie percepcji wzrokowo-słuchowo-ruchowej; kształtowanie właściwej postawy ciała; rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej oraz umiejętności zdrowej rywalizacji; rozwijanie słuchu fonematycznego; kształtowanie właściwych postaw dotyczących bezpieczeństwa
- wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach twórczych; poznawanie nowych zjawisk fizycznych; wykonywanie działań zgodnie z instrukcją, obserwowanie i wyciąganie wniosków; ćwiczenia w rozwijaniu małej motoryki; poznawanie świata wieloma zmysłami; rozwijanie umiejętności liczenia w sytuacjach życiowych
Dbam o zdrowie
- poznawanie symboli igrzysk olimpijskich; rozwijanie sprawności fizycznej w trakcie zabaw i ćwiczeń; kształtowanie pożądanych cech charakteru do uprawiania sportu
- poznanie zasad zdrowego odżywiania; doskonalenie umiejętności dokonywania analizy dźwiękowej wyrazów; rozwijanie zainteresowań różnymi dyscyplinami sportowymi; czytanie globalne wyrazu ser
- poznawanie symboli na metkach ubrań; doskonalenie umiejętności klasyfikowania i definiowania; poszerzanie wiedzy o rodzajach sportowego obuwia i amortyzowaniu uderzeń poprzez stosowanie różnych materiałów
- rozpoznawanie znanych dzieciom piosenek i melodii; kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych i poznawanie zasad zdrowego stylu życia
- rozumienie racjonalnego sposobu odżywiania się i zdrowego stylu życia; rozwijanie umiejętności rozróżniania zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych